Nemigos priežastys ir kovos būdai

Nemiga

Dalintis

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Miego svarba

Kokybiškas poilsis neabejotinai yra svarbiausias veiksnys, lemiantis mūsų nuotaiką ir darbingumą. Niekas nemėgsta visada niurzgančio kolegos ar nuolat susiraukusio kaimyno. Tačiau lemti blogą nuotaiką ar staigią nuotaikų kaitą gali visai, atrodytų, nekaltas dalykas – miego trūkumas.

            Kiekvienam žmogui nemiga gali pasireikšti kiek kitaip, todėl verta sunerimti jei pastebėjote ir tik kelis iš šių simptomų. Dažniausi nemigos simptomai labai akivaizdūs: negalėjimas užmigti, nors ir esate pavargęs, dažnas pabudinėjimas naktį, naktį pabudus sunku vėl užmigti, anksti pabundama ryte ir nepavyksta užmigti iki pat žadintuvo. Tačiau nemigą rodyti gali ir kiti simptomai, tokie kaip negalėjimas susikaupti dienos metu, nuolatinis nuovargis, jėgų trūkumas, nervingumas, poreikis prieš užmiegant išgerti migdomųjų vaistų ar taurę alkoholio.

            Dažnai žmogus įsisuka į nesibaigiantį nemigos ciklą, kai ryte pabudęs jaučiasi pavargęs, suirzęs, todėl šiuos simptomus dienos metu maskuoja kofeinu, prastos kokybės (tačiau teikiančiu pasitenkinimą) maistu, dėl prastos savijautos neprisiruošia sportuoti, o vakare jaučiasi pavargęs, bet jį ir vėl kamuoja nemiga. Tada griebiamasi migdomųjų tablečių ar alkoholio, kurie neatneša daug naudos organizmui ir kitą rytą žmogus vėl pabunda nepailsėjęs.

            Pirmiausia, norint išsiaiškinti, kas sukelia jūsų nemigą, gali būti pravartu kurį laiką vesti miego dienoraštį. Jame užteks pasižymėti kiek valandų ir kaip gerai miegojote, nurodyti kiek kavos, arbatos puodelių išgėrėte per dieną (t. y. įvertinti gautą kofeino kiekį), ar vartojote alkoholį, taip pat kaip jautėtės dienos metu (2–3 būdvardžiai). Po kelių savaičių turėtų išryškėti tendencijos, kurios akivaizdžiai parodys, kurie veiksniai labiausiai prisideda prie nekokybiško jūsų miego. Jei jūsų nemigos priežastys gilesnės, gali prireikti ir specialisto konsultacijos, tačiau tokiu atveju sukaupti miego dienoraščio duomenys taip pat labai pravers.

Kova su nemiga

            Norėdami kovoti su nemiga turėtumėte pasiruošti miegui tinkamą aplinką. Visų pirma – miegamąjį. Ten, kur jūs miegate, turėtų būti tylu, vėsu ir tamsu. Miegamasis turėtų būti skirtas tik miegojimui – jame nereikėtų žiūrėti televizoriaus, naršyti naujienų portaluose. Tai netik padės jums nusiteikti miegui, bet ir ilgainiui pasiųs labai aiškų signalą organizmui, kad atėjus į miegamąjį reikia migdytis.

            Ieškant sprendimų miego kokybei gerinti, verta įvertinti ir jūsų sveikatos būklę. Gal normalų miego režimą trikdo knarkimas ar kita kvėpavimo takų problema? Išsiaiškinę, kad naktį esate linkęs knarkti, verta išbandyti nosies juosteles, kurios mechaniškai pakelia nosies šnerves ir net 90 proc. žmonių pagerina miego kokybę. Nosies juostelės veikia be jokių vaistų ar kitų cheminių medžiagų, tinkamai priklijuotos ant nosies jos pakelia šnerves ir net iki 38 proc. padidina įkvepiamo oro kiekį, o tai leidžia jums geriau ir kokybiškiau išsimiegoti naktį.

Panašūs įrašai

Įsigykite juostelių dabar!

Ir mes pristatysime jas jums tiesiai į namus arba artimiausią paštomatą

Užsakymai telefonu: +37062120700

Užsakymai telefonu priimami: I-V, 09:00-18:00