Susidraugaukite su miegu: pabuskite žvalūs ir pailsėję

Dalintis

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Ižanga

Neveltui kasdienėje kalboje miegas turi daug vardų ir įvaizdžių, juk tai – svarbiausias ir ilgiausiai trunkantis mūsų kasdienis užsiėmimas. Miegas padeda priimti svarbius sprendimus („Rytas už vakarą protingesnis“), jis mūsų odai suteikia skaistumo, o veidui – žvalumo („grožio miegas“).

            Deja, vis didėjant gyvenimo tempui, skubant nudirbti kuo daugiau darbų, o po jų dar ir norint atrasti laiko pramogoms, vis dažniau kenčia žmonių miego kokybė. Neretai einame gultis vėlai, keliamės anksti, kartais nusnūstame autobuse pakeliui į darbą ar nuvagiame miego valandėlę žiūrėdami filmą su šeima. Nuvargę nuo savaitės darbų savaitgalį miegame iki pietų, o pirmadienį ir vėl keliamės 6-ą ryto. Žinoma, režimo neturėjimas ir nuolatinis miego trūkumas nėra gerai nei mums, nei tiems, kuriuos apdovanojame savo irzlia nuotaika kasdien.

Miego fazės

            Nereikėtų pamiršti, kad gyvename mokslo amžiuje. Tai nejaugi mokslininkai dar neišrado formulės, kuri padėtų pabusti žvaliems ir gerai nusiteikusiems? Pasirodo, tokia formulė jau yra! Žinoma, norint ją pritaikyti kasdienėje rutinoje, teks laikytis šiek tiek disciplinos.

            Iš esmės miegą būtų galima suskirstyti į dvi fazes – greitą ir lėtą. Greitoji fazė arba greitų akių judesių fazė (angl. REM) keičia negreitų judesių fazę (angl. NREM), kuri susideda iš dar 3 (kai kurie mokslininkai skiria 4) atskirų fazių. Greita ir lėta fazės kartu sudaro vieną miego ciklą, trunkantį nuo 90 iki 120 minučių. Nepertraukiamai miegant (jei nepažadina aplinkos garsai ar ryški šviesa) šis ciklas kartojasi kelis kartus per naktį, priklausomai nuo to, kaip ilgai miegate.

Gero miego receptas

            Žvalios nuotaikos pabudus paslaptis – yra pabusti tinkamos fazės metu. Lėtos fazės metu žmogus iš lėto nyra į miegą. Pirmiausia žmogus pradeda snūduriuoti, sumažėja jo kūno temperatūra, tačiau miegantysis vis dar išlieka jautrus išorės veiksniams, o pažadintas gali manyti, kad nė nebuvo užmigęs. Įpusėjus lėtajai fazei žmogus panyra dar giliau į miegą, raumenys atsipalaiduoja, pažadinus žmogų šiuo metu, labai tikėtina, kad jis kurį laiką nesiorientuos aplinkoje. Jei būtent šios stadijos metu suskambės jūsų žadintuvas, jūs jausitės kaip sulaužytas, pavargęs, nedarbingas.             Lėtą miego fazę keičia greita miego fazė, kurios metu suaktyvėja smegenų veikla, pakyla temperatūra. Būtent šios fazės metu mes sapnuojame.

Greitos fazės metu yra optimaliausia pabusti, norint, kad jaustumėtės žvalūs ir darbingi. Žinodami miego ciklo trukmę, galite apskaičiuoti, kada tiksliai reikėtų nusistatyti žadintuvą t. y. kiek pilnų ciklų galėsite išmiegoti šiąnakt. Net jeigu miegoti liko tik 6 valandos, tačiau pakoregavę žadintuvo laiką pagal jūsų miego ciklų trukmę, jūs galėsite pabusti kupini energijos ir gerai nusiteikę.

Panašūs įrašai

Įsigykite juostelių dabar!

Ir mes pristatysime jas jums tiesiai į namus arba artimiausią paštomatą

Užsakymai telefonu: +37062120700

Užsakymai telefonu priimami: I-V, 09:00-18:00